close

DSC04084.JPG  

Iron Maiden(鐵娘子)一直以來都是我最喜歡的樂團之一

是一個起於1979年的英國樂團

以縝密的編曲和主唱歌劇世的唱腔掃蕩整個樂團

這個樂團我最喜歡的歌之一

Hallowed be Thy Name(願爾名見聖)

先解釋一下歌名好了,Hallowed是神聖的、Thy則是"you"的古英文,意思是願你的名被尊為聖

這首歌的歌名出自於聖經中瑪竇福音第6章:


你們祈禱時,不要嘮嘮叨叨,如同外邦人一樣,因為他們以為只要多言,便可獲得垂允。
And when you are praying, speak not much, as the heathens. For they think that in their much speaking they may be heard.

你們不要跟他們一樣,因為你們的父,在你們求他以前,已知道你們需要什麼。
Be not you therefore like to them, for your Father knoweth what is needful for you, before you ask him.

所以,你們應當這樣祈禱:我們在天的父!願你的名被尊為聖,
Thus therefore shall you pray: Our Father who art in heaven, hallowed be thy name.

願你的國來臨,願你的旨意承行於地,如在天上一樣!
Thy kingdom come. Thy will be done on earth as it is in heaven.

但是這首歌歌詞再寫一個死刑犯在臨死那一天的思考行為

寫的非常好,希望大家看看歌詞配配音樂。

編曲方面一直是這個樂團的強項,氣氛營造與歌詞搭配非常成功

最後面重複呼喊著hallowed be thy name就像是臨終前對主的呼喊以及懺悔

 

音樂:

 

歌詞:(我喜歡的幾句我有標起來)

Hallowed Be Thy Name(願爾名見聖)


I'm waiting in my cold cell
我在冰冷的牢房等候

when the bell begins to chime
等候鐘聲的鳴響

Reflecting on my past life
回憶著往昔歲月

and it doesn't have much time
而生命已到盡頭

'Cuase at 5 o'clock they take me
因為到五點整

to the Gallows Pole
我就會被帶到絞架旁

The sands of time for me are running low
生命的沙漏已經見底

When the priest comes to read me the last rites
神父來為我做臨終禱告

I take a look through the bars at the last sights
透過欄柵再看一眼

Of a world that has gone very wrong for me
那個承載我荒唐一生的世界


Can it be there's been some sort of an error
難道這中間就沒有絲毫差錯?

Hard to stop the surmounting terror
難以克服這樣的恐懼

Is it really the end not some crazy dream
結局就這樣注定而不是一場瘋狂的夢境?

Somebody please tell me that I'm dreaming
誰來告訴我這只是一場夢

It's not easy to stop from screaming
無法抑制地開始尖叫

But words escape me when I try to speak
話到嘴邊卻開不了口

Tears they flow but why am I crying?
為何我會這般痛哭流涕?

After all am I not afraid of dying
不管怎樣我並不畏懼死亡

Don't believe that there never is an end
要知道這只是遲早的事情

As the guards march me out to the courtyard
守衛把我押送到院子裡去的時候

Someone calls from a cell "God be with you"
一個牢房裡的聲音對我說「主與你同在」

If there's a God then why has he let me die?
如果真有上帝他怎會就這樣看著我去死?


As I walk all my life drifts before me
我走著,我的一生在眼前飄過

And though the end is near I'm not sorry
結局已經臨近我也絲毫不覺遺憾

Catch my soul 'cause it's willing to fly away
抓住我的靈魂因它想要飛遠

Mark my words believe my soul lives on
記下我的話我相信靈魂會繼續活著

Don't worry now that I have gone
別再擔心我將去向何方

I've gone beyond to see the truth
我先走一步去見證真理


When you know that your time is close at hand
當你意識到自己時日無多

Maybe then you'll begin to understand
也許你也會開始明白

Life down there is just a strange illusion
生命的終結只是一個古怪的幻覺


Yeah, yeah, yeah,

Hallowed be Thy name 願爾名見聖(應該是臨終前對主的呼喚)

Yeah, yeah, yeah,

Hallowed be Thy name 願爾名見聖

另外,若你對此樂團有興趣我之前打了一個上下篇的網誌介紹

Iron Maiden介紹文章:
http://www.wretch.cc/blog/sd0916022845/31921861[上]
http://www.wretch.cc/blog/sd0916022845/31923528[下]

arrow
arrow
    文章標籤
    iron maiden hallowed be thy name
    全站熱搜

    香蕉勛 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()